Cum poți crește durata de viață a pneurilor

Când au fost produse pneurile noastre? Cât de des trebuie înlocuite? Cum ne putem da seama că există o problemă? Unde găsesc valoarea corectă a presiunii pentru a mă asigura că totul este în regulă?

Sunt doar câteva dintre întrebările la care chiar și cei mai experimentați șoferi se chinuie să răspundă.

Pneurile reprezintă o parte esențială a unui autovehicul, siguranța rutieră, consumul de carburant și performanța acestuia depinzând de starea pneurilor. În plus, dacă banda de rulare este foarte uzată, riscați să primiți o amendă sau chiar să vi se imobilizeze autovehiculul.

Sunt câteva verificări pe care le puteți efectua și singuri: pentru a vedea vârsta pneului, de exemplu, trebuie să verificați data de fabricație din patru cifre, imprimată întotdeauna pe flancul pneului.

Primele două cifre indică săptămâna, iar ultimele două anul de fabricație (de exemplu: 1417 înseamnă că pneul este fabricat în săptămâna a 14-a din 2017).

Verificarea presiunii în pneuri și a grosimii benzii de rulare, despre care am vorbit deja, sunt de asemenea operațiuni simple, pe care orice șofer le poate efectua singur.

Pentru a măsura gradul de uzură, există și o metodă foarte simplă: folosiți o monedă de 1 euro pentru pneurile de vară și una de 2 euro pentru cele de iarnă. În ambele cazuri, coroana exterioară nu trebuie să depășească marginea benzii de rulare.

Aceeași verificare rapidă poate fi efectuată uitându-vă la marcajele din canal. Verificarea vizuală periodică a pneurilor vă permite să detectați orice anomalie, cum ar fi tăieturi sau umflături cauzate de gropi cu marginea ascuțită sau de lovirea trotuarului în timpul manevrelor. În aceste cazuri, înlocuirea pneurilor (două pe fiecare punte) este singura soluție recomandată.

Cu toate acestea, puteți limita uzura pneurilor. Cum? Prin lucrări de întreținere și verificări frecvente.

Și mai ales urmând câteva sfaturi inteligente: să vedem care sunt acestea.

Menținerea în stare perfectă a pneurilor

O verificare, chiar și numai vizuală, a autovehiculului ar putea fi suficientă pentru a descoperi eventuale probleme critice, după cum am văzut. În primul rând, presiunea în pneuri: o presiune mai mică decât cea necesară, pe lângă faptul că determină o creștere semnificativă a consumului de carburant și accelerează procesul de uzură a pneurilor, pune în pericol și siguranța ocupanților autovehiculului. De asemenea, trebuie să apelați la un specialist pentru a verifica dacă autovehiculul este echilibrat și pentru a vă asigura că niciunul dintre cele patru pneuri nu este suprasolicitat. În acest sens, se recomandă cu tărie rotația periodică a pneurilor, pentru a limita uzura benzii de rulare.

Și stilul de conducere este important: frânarea bruscă, viteza excesivă, intrarea cu viteză în curbe și în sensurile giratorii, accelerările incorect calibrate determină uzura rapidă a pneurilor.

Reglarea geometriei roților. La cât timp?

Geometria roților trebuie verificată cel puțin la fiecare 10.000 km în cazul unei utilizări normale a autovehiculului și la fiecare 5.000 km în cazul autovehiculelor sport. O primă verificare a geometriei roților poate fi efectuată complet autonom: luați mâinile de pe volan și parcurgeți câțiva zeci de metri pe un drum drept și plat, verificând dacă autovehiculul se deplasează în linie dreaptă. În caz contrar, se recomandă să contactați un specialist cât mai repede posibil.

Valve

Împreună cu pneurile, este esențial să înlocuiți și valvele. Valvele sunt intens solicitate în timpul deplasării, lucru care, pe termen lung, poate cauza funcționarea defectuoasă a acestora. Pentru a preveni eventualele probleme, starea acestora trebuie verificată în mod regulat.

Alegerea pneurilor potrivite în funcție de anotimp

Folosirea unor pneuri de iarnă în timpul verii crește considerabil consumul de carburant și poate duce la o uzură mai rapidă a benzii de rulare: de aceea, ar trebui să alegeți pneurile potrivite pentru anotimpul respectiv. De obicei, se recomandă să le schimbați de două ori pe an. Dacă acest lucru nu este posibil, un compromis practic ar fi să optați pentru pneuri all-season.

De asemenea, folosirea unor pneuri de vară în timpul iernii vă expune la riscuri mari, deoarece aderența poate fi prea scăzută. În plus, un pneu de vară folosit la temperaturi scăzute de iarnă riscă să se deterioreze foarte rapid. Într-adevăr, pneurile de vară supuse la temperaturi scăzute devin foarte rigide și acest lucru nu numai că scade aderența, dar expune și modelul benzii de rulare la riscul de rupere și exfoliere.

Acest lucru ar putea duce chiar la pierderea garanției, fiind echivalent cu o utilizare greșită, ceea ce ar însemna că eventualele daune nu vor fi acoperite. Banda de rulare poate fi deteriorată chiar dacă drumul nu este acoperit cu zăpadă; este suficient ca temperatura exterioară să fie foarte scăzută.

În sfârșit, pierderea aderenței este evident considerabilă în condiții de zăpadă, dar și în caz de ploaie, situații care pot cauza accidente rutiere .

Cu alte cuvinte, pneurile reprezintă un aspect crucial al conducerii și ar trebui verificate și îngrijite în mod constant.